Wednesday 29 February 2012

dEmam Oh dEmam..

sekarang ni musim demam ke? kenapa saya kata macam 2? sebab minggu lepas mak kt kampung demam seminggu. minggu ni mak mentua pulak demam dah 3 hari MC. harap2 lepas ni saya tak kena la.. ; p

hari isnin tu bawak mak mentua pergi klinik. dah siap check & ambik ubat terus balik rumah. balik-balik je time mak mentua nak makan ubat ada 1 botol warne merah dapat dari klinik. mak mentua baca kat botol tu tulis "RACUN / POISON" ehh biar betul. mak mentua pun dah cuak betul ke diorang ni bagi ubat siap ada racun bagai. dek kerana tak puas hati mak mentua suruh saya call klinik tanye pasal ubat tu.

************
saya : hello, ni klinik .....
ass.klinik : ye, ada ape?
saya : tadi ada sorang patient datang sebab demam then u bagi ubat botol merah tulis "RACUN" untuk ape ye?
ass.klinik : owh itu untuk kumur-kumur, kan tadi saya ada cakap untuk kumur-kumur. kat botol pun ada tulis.
saya : ye ke? ok2. tengok macam pelik sebab tu saya tanya. ok la, tq ye. 

hehehe.. saya memang dah tengok kat botol tu ada tulis "KUMUR" tapi takut la jugakkan.. lepas tu cakap la dengan mak mentua ubat untuk kumur tapi mak mentua tak guna pun takut tertelan katanya.. ;p

1 comment:

  1. klu aku pun aku takot weh... botol nye merah giteww mcm ubat sapu je :D

    ReplyDelete