Wednesday, 29 February 2012

dEmam Oh dEmam..

sekarang ni musim demam ke? kenapa saya kata macam 2? sebab minggu lepas mak kt kampung demam seminggu. minggu ni mak mentua pulak demam dah 3 hari MC. harap2 lepas ni saya tak kena la.. ; p

hari isnin tu bawak mak mentua pergi klinik. dah siap check & ambik ubat terus balik rumah. balik-balik je time mak mentua nak makan ubat ada 1 botol warne merah dapat dari klinik. mak mentua baca kat botol tu tulis "RACUN / POISON" ehh biar betul. mak mentua pun dah cuak betul ke diorang ni bagi ubat siap ada racun bagai. dek kerana tak puas hati mak mentua suruh saya call klinik tanye pasal ubat tu.

************
saya : hello, ni klinik .....
ass.klinik : ye, ada ape?
saya : tadi ada sorang patient datang sebab demam then u bagi ubat botol merah tulis "RACUN" untuk ape ye?
ass.klinik : owh itu untuk kumur-kumur, kan tadi saya ada cakap untuk kumur-kumur. kat botol pun ada tulis.
saya : ye ke? ok2. tengok macam pelik sebab tu saya tanya. ok la, tq ye. 

hehehe.. saya memang dah tengok kat botol tu ada tulis "KUMUR" tapi takut la jugakkan.. lepas tu cakap la dengan mak mentua ubat untuk kumur tapi mak mentua tak guna pun takut tertelan katanya.. ;p

2 comments:

  1. klu aku pun aku takot weh... botol nye merah giteww mcm ubat sapu je :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete