Friday, 2 March 2012

ha! RM37.40??

tengahari tadi pi makan dengan mak & adik saya. kami order nasi ayam 2, mee sup 1, air laici 2, teh o ais limau 1, jelly kelapa 1, keropok super ring 2 bungkus, keropok baby 2 bungkus. dah siap makan tu, panggil la sorang brader tu suruh kira. tunggu punya tunggu dekat 5 minit dia mengira tak tau la ape yang di kira. lepas tu dia datang kat meja kami cakap semuanya RM37.40. saya pandang mak saya, mak saya pun pandang saya. biar betul makan macam tu sampai RM30++. saya tanye la kat brader tu, betul ke harga tu, dia dengan yakinnye cakap betul. mak saya dah nak bagi duit masa tu, tapi saya tanye brader tu harga makanannye.

****************************************
saya : nasi ayam berapa RM?
brader tu : RM5.00 x 2  = RM10
saya : mee sup?
brader tu : RM5.00 x 1  = RM5.00
saya : air laici?
brader tu : RM2.50 x 2  = RM5.00
saya : teh o ais limau?
brader tu : RM1.60 x 1  = RM1.60
saya : keropok?
brader tu : RM0.30 x 4  = RM1.20
saya : jelly kelapa?
brader tu : RM2.00 x 1  = RM2.00

Total                             = RM24.80

then saya pun ambik phone kira balik harga-harga yang brader tu bagi.
saya dapat total RM24.80 je!!

brader tu pun macam blur2 je bile saya cakap macam tu. siap kira lagi sekali. saya cakap betul la saya kira RM24.80.

next time kena hati-hati la makan dekat mana-mana pun.huhuhu..

nasi ayam mahal tapi kurang sedap, nasi masin, sup masin lori garam tumpah kot. kehkehkehh..

3 comments:

  1. hui bhaya sungguh. klu x kira balik, x psl2 je bg duit free kt brader tu, hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. hari tu aku makan kat meru ke kapar..nasi ayam kena 7.50..tau x macam mana dia kira...aku order nasi ayam, pastu dia tny nk bhgian apa aku ckp la nk peha...rupanya kalo ambik peha kena 7.50 kalo remain yg asal ikut harga biasa..geram betul aku..ak cakap dgn iwan aku x nk lg makan kat sana da

    ReplyDelete